Met een kleine steek naar het ‘Made in Taiwan’, wil Made in Nijmegen laten zien wat er dichtbij huis gemaakt wordt. In de eigen regio en niet door middel van massaproductie. Een kwaliteitslabel met eigentijdse en onalledaagse producten, voor en door lokale makers.
Producten met een verhaal, rechtstreeks van de maker. Made in Nijmegen beoogt de individuele maker uit de regio te etaleren en te ondersteunen in het benutten van zijn (verkoop)kansen. Het platform toont talent, geeft producten een gezicht en zorgt dat de lokale maker beter zichtbaar is voor het publiek. Made in Nijmegen biedt podium aan zowel gevestigde namen als opkomende makers. Met als doel een label te creëren dat blijft groeien en verrassen.
In het plan voor de makersplaats De Smeltkroes hadden we het label Made in Nijmegen al omschreven, waarbij het stadslabel een duidelijke platformfunctie heeft om de maakcultuur in Nijmegen te vergroten. Door samen te werken met De Lindenberg, huis voor de kunsten ontstond er voldoende creatief draagvlak het label ook daadwerkelijk uit te rollen. Samen met hen en de vijf makers die als ambassadeur op traden konden we het label met ondersteuning van het Ondernemersfonds Nijmegen optuigen.
In 2016 werd Made in Nijmegen genomineerd voor de Communicatieprijs Nijmegen.